OPENING Monday, November 2 one – eight p.m. On view December 11 – January 20

THEY LIFTED ME INTO THE SUN AGAIN AND PACKED MY ΕMPTY SKULL WITH CINNAMON

Jason Dodge

“They lifted me into the sun again and packed my empty skull with cinnamon” is an exhibition as an edition of six shown in six venues simultaneously during the last week of October and the first week of November. Participating venues include Akwa Ibom (Athens), Gern en Regalia (NYC), Guimaraes (Vienna), Gilles Drouault galerie/multiples (Paris), MOREpublishers with Gevaert Editions (Brussels), and Galleria Franco Noero (Torino).

The exhibition begins with the artist not being there, in all the different ways that “not there” can mean. Absence becomes a component of the show, which the title, borrowed from a poem by Thomas James titled “Mummy of a Lady Named Jemutesonekh XXI Dynasty,” further highlights. The poem charts the ultimate presence of absence, death, as a complex entanglement of the corporeal and the spiritual. The narrator describes their own mummification process, described impartially as an emptying and filling method that treats the body as an aesthetic, artistic object. While within the poem’s bounds, the spirit remains mostly autonomous, Dodge’s exhibition negotiates a spiritual, also authorial presence that actively involves others in its corporeal becoming. A set of specific items: 20 Bayer Aspirin advertisements, a missing animal flyer, loose Marigold petals, batteries, forks, and fabric, and a found shopping list, is sent to each space to be installed following instructions sent electronically by the artist. Within this set of instructions is the conversational, improvisational, and accumulative, employment of different practices, other bodies, and touches – the exhibition’s own poetics animated through a series of choices akin to the translator’s entanglement in a poem. In each incarnation of this exhibition Dodge has asked someone to perform the installation as a surrogate. The dancer and choreographer Alix Eynaudi has composed a score to follow in order to install the exhibition. The score addresses the buying of the items listed in the shopping list and how to unpack them in the room; things understood firstly as products to be consumed inside the body, applied outside the body, and to clean what the body uses. Unrelated to randomness, but open to interpretation, this show builds on Dodge’s previous habit of inviting friends and colleagues to lend titles and texts to his exhibitions, but here inspires a freer movement in a conversation with things, an improvisation using a shared score that is not concluded by a single iteration. For the iteration at Akwa Ibom, Helena Papadopoulos will perform the installation of the shopping list items. The exhibition will be photographed by Adrianna Glaviano.

ΕΛ.

ΜΕ ΣΗΚΩΣΑΝ ΞΑΝΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΚΑΙ ΓΕΜΙΣΑΝ ΤΟ ΑΔΕΙΟ ΜΟΥ ΚΡΑΝΙΟ ΜΕ ΚΑΝΕΛΑ

«Με σήκωσαν ξανά στον ήλιο και γέμισαν το άδειο μου κρανίο με κανέλα» είναι μια έκθεση-αντίτυπο που παρουσιάζεται ταυτόχρονα σε έξι χώρους την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Οι συμμετέχοντες χώροι περιλαμβάνουν τους Akwa Ibom (Αθήνα), Gern en Regalia (NYC), Guimaraes (Βιέννη), Gilles Drouault galerie/multiples (Παρίσι), MOREpublishers με τους Gevaert Editions (Βρυξέλλες) και την Galleria Franco Noero (Τορίνο).

Η έκθεση ξεκινά με τον καλλιτέχνη να μην είναι εκεί. Η απουσία του μετατρέπεται σε ενεργό στοιχείο της έκθεσης, της οποίας ο τίτλος προέρχεται από το ποίημα του Thomas James, «Μούμια μιας κυρίας που ονομάζεται Δυναστεία Jemutesonekh XXI». Το ποίημα καταγράφει την πλήρη παρουσία της απουσίας, τον θάνατο, σκιαγραφώντας μία μυστηριώδη εμπλοκή ανάμεσα στο σώμα και το πνεύμα. Η αφηγήτρια περιγράφει αμερόληπτα την διαδικασία της δικής της μουμιοποίησης ως μία μέθοδο εκκένωσης και γεμίσματος που μεταχειρίζεται το σώμα ως αισθητικό αντικείμενο. Ενώ στο ποίημα το πνεύμα διατηρεί την αυτονομία του, η έκθεση του Dodge διαπραγματεύεται μια πνευματική, συγγραφική παρουσία που εμπλέκει ενεργά άλλους στην υλική της πραγματοποίηση. Ένα σύνολο αντικειμένων: 20 διαφημίσεις της ασπιρίνης Bayer, μία αγγελία για ένα χαμένο γεράκι, διάσπαρτα πέταλα από άνθη κατιφέ, μπαταρίες, πιρούνια και κομμάτια ύφασμα, καθώς και μια λίστα αγορών που ο Dodge βρήκε στο Βερολίνο, αποστέλλονται σε κάθε χώρο για να εγκατασταθούν σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει στείλει ηλεκτρονικά ο καλλιτέχνης. Μέσα από αυτό το σύνολο οδηγιών δημιουργείται μία συνομιλία, ένας αυτοσχεδιασμός και μία συσσώρευση, η χρήση διαφορετικών πρακτικών και μέσων, που συνθέτει την ποιητική δομή της έκθεσης και αρθρώνει με τη σειρά της το στοιχείο της απόδοσης. Σε κάθε μετενσάρκωση αυτής της έκθεσης, ο Dodge ζητάει από κάποιον να εκτελέσει την εγκατάσταση δρώντας ως παρένθετος δημιουργός. Η χορευτής και χορογράφος Alix Eynaudi συνέθεσε ένα σκορ που πρέπει να ακολουθηθεί σε κάθε εγκατάσταση, εξετάζοντας την αγορά των αντικειμένων που αναφέρονται στη λίστα αγορών και τον τρόπο αποσυσκευασίας τους στο δωμάτιο. Τα πράγματα κατανοούνται πρώτα ως προϊόντα που καταναλώνονται μέσα στο σώμα, εφαρμόζονται έξω από το σώμα και χρησιμοποιούνται για να καθαρίσουν επιφάνειες που χρησιμοποιεί το σώμα. Ανοιχτή σε ερμηνείες αλλά καθόλου τυχαία, η έκθεση χτίζει πάνω στην συνήθεια του Dodge να προσκαλεί φίλους και συναδέλφους να του δανείσουν τίτλους και κείμενα για τις εκθέσεις του, εμπνέοντας όμως μια πιο ελεύθερη κινητικότητα στη συνομιλία της με τα αντικείμενα που την αποτελούν, έναν αυτοσχεδιασμό βασισμένο σε ένα κοινό σκορ που όμως δεν ολοκληρώνεται με μεμονωμένες εκθέσεις-αποδόσεις. Για την έκθεση στην Akwa Ibom, η εγκατάσταση των αντικειμένων της λίστας σουπερ μάρκετ θα πραγματοποιηθεί από την Έλενα Παπαδοπούλου. Η φωτογράφιση της έκθεσης θα γίνει από την Adrianna Glaviano.